Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over Vakantiepark Witterzomer? Misschien vind je het antwoord al bij onze veelgestelde vragen! Je kunt ze hier gemakkelijk bekijken. Staat jouw vraag er niet bij? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!

Parkfaciliteiten

Mag de auto bij de accommodatie/kampeerplaats?

Ja, ieder accommodatie heeft een parkeerplaats voor maximaal 1 auto. Bij de familiebungalows mogen er per accommodatie maximaal 3 auto's geparkeerd worden. Ook bij een kampeerplaats mag er maximaal 1 auto geparkeerd worden indien daar plaats voor is. Overige voertuigen dienen op de centrale parkeerplaats bij de ingang van het park te worden geparkeerd.

Zijn energie kosten inclusief?

Ja. Het energieverbruik (gas en elektra) is inclusief bij de verhuuraccommodaties en kampeerplaatsen. Seizoen- en jaarplaatsen uitgezonderd.

Kunnen we ook een vakantiehuis/chalet kopen?

Vakantiehuizen zijn niet te koop, wel zijn chalets/stacaravans te koop.

Je kunt daarvoor contact opnemen met de receptie: 0592-393535.

Zijn hoverboards/elektrische steps toegestaan op het park?

Vanwege de veiligheidsregels op ons park zijn zowel zittende als staande hoverboards niet toegestaan, ook het rijden met een elektrische step is niet toegestaan. Dit in verband met de slechte zichtbaarheid en de snelheid. Alleen het gebruik van elektrische fietsen en scootmobiels voor mindervaliden is op ons park toegestaan.

Wat is er op het park allemaal te doen?

Bekijk onze faciliteiten en ontdek wat er op het park te doen is!

Is er een parkeertarief?

Parkeren is gratis, per accommodatie/kampeerplaats mag er max. 1 auto geparkeerd worden. Bij de Familiehuizen zijn max. 3 auto’s toegestaan. Overige auto’s kunnen op de centrale parkeerplaats bij de receptie geparkeerd worden.

Kan er gebowld worden op Vakantiepark Witterzomer?

Ja, je kunt bowlen op één van de vier banen in de kelder van Skik. Meer informatie en prijzen vindt je hier.

Is er ook een mogelijkheid om gebruik te maken van internet?

Op het Vakantiepark is (betaald) draadloos Internet -aanwezig. Op de receptie kun je een inlogcode aanschaffen, deze code is voor 2 of 4 apparaten tegelijkertijd.

Er zijn een aantal kampeerplaatsen waar er geen bereik is. Bij het online boeken staat per kampeerplaats of er bereik is, ook kun je contact opnemen met de receptie 0592-393535.

Huisregels

Is het toegestaan te barbecueën op het park?

Ja, dit is toegestaan mits het een verhoogde barbecue is, het geen open vuur is en de overige gasten geen hinder ondervinden van stank/rook.

Zitten er ook handdoeken en keukendoeken bij de reservering?

Nee, deze kun je wel toevoegen aan de reservering. Dit kan meteen bij het maken van de reservering of in Mijn Witterzomer

Is het mogelijk te komen zwemmen als men geen gast is op Vakantiepark Witterzomer?

Helaas is dit niet toegestaan, wij bieden geen dagrecreatie aan.

Mogen er honden in de accommodatie?

In een aantal vakantiehuizen en familiebungalows is het toegestaan om tegen betaling een hond (maximaal 2 per accommodatie) mee te nemen. Je dient dit aan te geven bij het maken van de reservering. Je betaalt € 4,25 per hond per nacht en een extra bijdrage aan de schoonmaak à € 17,50 per verblijf.

Moeten vrienden of familie die op bezoek komen betalen?

Mensen die op bezoek komen zijn van harte welkom op ons park, wij hanteren een bezoekerstarief. Alle bezoekers dienen zich voor ze het park oplopen te melden bij de receptie. 

Accommodaties & Kamperen

Zijn de schoonmaakkosten verplicht voor de groepsaccommodatie?

Bij de 20-persoons Familiehuizen kun je de schoonmaak zelf verzorgen of laten doen, kosten hiervoor zijn €180,00. Voor de 16-persoons Familiehuizen Comfort is de eindschoonmaak verplicht bij te boeken.

Is er een open haard aanwezig in de familiehuizen?

De familiehuizen hebben een open haard, na gebruik dien je deze schoon achter te laten. Er is geen haardhout aanwezig, dit kun je zelf meebrengen.

Zijn de bedden bij aankomst opgemaakt?

Nee. Je kunt de bedden laten opmaken in het vakantiehuis of chalet voor €7,- per bed. Dit kun je toevoegen aan de reservering via Mijn Witterzomer

Is er bedlinnen in het familiehuis aanwezig?

  • In het 20-persoons Familiehuis zijn er per bed een kussen en dekbed aanwezig. Een dekbedset kun je erbij huren, dit kost €9,00 per set.
  • In het 16-persoons Familiehuis Comfort is het verplicht om dekbedsets bij te huren. Bij elke boeking betaal je per persoon verplicht €9,00 per dekbedset.

Zijn bedlinnen inclusief bij de huurprijs van de vakantiehuizen/chalets?

Het beddengoed hoef je zelf niet mee te nemen, bij elke boeking betaal je per persoon verplicht €9,00 per dekbedset.

Zijn er rookvrije chalets en vakantiehuizen?

Ja, alle accommodaties op Vakantiepark Witterzomer zijn rookvrij.

Zijn er vakantiehuizen voor mindervaliden?

Ja, er is een vakantiehuis (Type C6) geschikt gemaakt voor mindervaliden. Je kunt deze voorkeur aangeven bij het maken van de reservering.

Helaas zijn onze chalets niet geschikt voor mindervaliden.

Zijn er vakantiehuizen voor mindervaliden?

Ja, er is een vakantiehuis (Type C6) geschikt gemaakt voor mindervaliden. Je kunt deze voorkeur aangeven bij het maken van de reservering.

Helaas zijn onze chalets niet geschikt voor mindervaliden.

Zitten er ovens in de vakantiehuizen?

Nee, wel zijn de vakantiehuizen voorzien van een magnetron. In de Comfort Chalets, Veranda Chalets, Vakantiehuizen Luxe en Familiebungalow Comfort zijn er combi-magnetrons aanwezig.

Extra's & verhuur

Ik heb een kinderbedje gehuurd, zitten daar ook lakens en/of dekbedje bij?

Nee, lakens en dekbedje voor een kinderbedje zijn niet inbegrepen. Dit dien je zelf mee te nemen.

Zijn er ook Seizoenplaatsen op jullie park?

Ja, er zijn seizoensplaatsen op ons park. Zo kun je bij ons kiezen uit een voorseizoen, heel seizoen (eind maart tot eind september) en een naseizoen. Indien je meer informatie hierover zou willen kun je contact opnemen met de receptie 0592-393535.

Al onze seizoensplaatsen hebben 6 ampère stroom en een TV-aansluiting. 

Hebben jullie ook wandel- en fietsroutes?

Ja, we verkopen speciale wandel- en fietskaarten en routes, ook is er een speciale omgevings kaart en knooppunten kaart te koop op de receptie. Daarnaast hebben wij ook gratis routes op de receptie liggen.

Betalingen & reserveren

Wanneer moet ik betalen?

Na het maken van de reservering ontvang je een bevestiging per post of per mail. Van jouw betalingen ontvangt je verder geen bericht. Hier vindt je een overzicht van de betaaltermijnen.

Wat zijn voorkeurskosten?

Je hebt een voorkeur uitgesproken voor een vakantiehuis/chalet, een bepaalde inrichting of een bepaald gebied. Daar betaal je €24,50 voor en je bent er dan zeker van dat je dat bepaalde vakantiehuis of chalet met jouw specifieke voorkeur krijgt.

Bij kampeerplaatsen hoeft u geen voorkeurskosten te betalen.

Kan ik een annuleringsverzekering boeken?

Ja, deze kun je gelijk bij boeken bij de reservering. Kosten zijn 5,5% van de totale reissom + €6,00 poliskosten. Tot uiterlijk 24 uur na het maken van de reservering kan dit bijgeboekt worden. Alle voorwaarden hiervan kun je hier vinden. 

Toeristenbelasting, geldt dat ook voor baby’s?

Nee, het geldt voor kinderen vanaf 1 jaar.

Zijn de schoonmaakkosten verplicht voor de groepsaccommodatie?

Bij de 20-persoons Familiehuizen kun je de schoonmaak zelf verzorgen of laten doen, kosten hiervoor zijn €180,00. Voor de 16-persoons Familiehuizen Comfort is de eindschoonmaak verplicht bij te boeken.

Aankomst en vertrek

Wat zijn jullie aankomst- en vertrektijden?

Er gelden variërende aankomst- en vertrektijden, zoals hieronder weergegeven:

                                                    Aankomst  Vertrek
Vakantiehuizen15.00 uur10.00 uur
Familiehuizen16.00 uur11.00 uur
Chalets15.00 uur10.00 uur
Hotelkamers14.00 uur11.00 uur
Trekkershutten en Lodges14.00 uur11.00 uur
Camphomes/Safaritent15.00 uur10.00 uur
Kampeerplaatsen14.00 uur12.00 uur

Kan ik ook eerder inchecken/aankomen?

In overleg kunnen we bekijken of eerder inchecken mogelijk is.

Mocht de accommodatie of kampeerplaats nog niet klaar zijn dan mogen jullie natuurlijk wel alvast gebruik maken van de faciliteiten op het park. 

Ik kom laat aan als de receptie al gesloten is. Kan ik dan wel mijn accommodatie in?

Indien je na sluitingstijd van de receptie aankomt dan horen wij dat graag van te voren. In de meeste gevallen is dat geen probleem en geven wij aan hoe je alsnog naar de kampeerplaats/accommodatie kan. 

Houdt er wel rekening mee met dat de slagbomen gesloten zijn van 22:00 uur tot 07:30 uur. Indien je in deze tijd aankomt dien je lopend naar de accommodatie/kampeerplaats te gaan. 

Ik wil op de vertrekdag al heel vroeg vertrekken/ik wil de avond voor de vertrekdag laat vertrekken. Wat doe ik met de sleutel?

Je kunt de sleutel in de gele krantenbak deponeren bij de deur van de receptie.

Ik kom met twee of meerdere voertuigen naar het vakantiepark. Wat nu?

Indien je met meerdere auto's komt kunnen de extra auto's op de dag van aankomst en de dag van vertrek door de slagbomen gaan om de spullen in- en uit te laden. Bij de receptie kun je een tijdelijke code krijgen om de slagbomen te openen. Daarna kunnen de extra auto's op de parkeerplaats bij de receptie geparkeerd worden. 

Bereikbaarheid & omgeving

Is Vakantiepark Witterzomer bereikbaar met het openbaar vervoer?

Op dit moment is er geen directe verbinding naar Vakantiepark Witterzomer. Wel kun je met openbaar vervoer naar station Assen. Vanaf hier kun je met de taxi of OV-fiets naar het vakantiepark. Het adres is Witterzomer 7, 9405 VE Assen.

Wat is er in de omgeving van het park te doen?

Meer over wat er in de omgeving van Vakantiepark Witterzomer te doen is lees je op deze pagina.

Parkfaciliteiten

Is er een wasserette?

Ja, er is een wasserette op het park. Een wasmunt kost € 6,- (automatische zeepdosering) en een drogermunt kost € 2,50. De munten zijn verkrijgbaar bij receptie of supermarkt.